Påsklov!

Underbart med lov som kommer tillbringas som alla andra lov, långa dagar i stallet, se på tv och äta gooodis! :D
 
imorgon kommer jag åka ner till Uddevala och Strömstad och provrida 2 ponnys! Jag ska såklart inte ha ny ponny, men Elin (13år) ska ha en ponny och de ville att jag skulle med och provrida, sånt uppskattas mycket! 
 
Amadeus har gått bra under dagarna jag ridit, har bara ridit 2 gånger sen massören var här.. Han skulle ut och gå på onsdag, och jag var klantig och stukade foten så kunde inte heller rida på torsdag, på fredagen tog jag bort ett födelsemärke och kunde inte rida då heller, på lördag var jag hos mamma och på söndag fick ja inte rida (pga stygnen), så måndag red jag ingen och han kändes jätte fin, han gick enklare på tygeln även om vi var utomhus, och var mer avslappnad i sin gång pga att vi red på en mjuk grusväg! 
Igår hade vi UF och jag kunde då inte rida, jag var hemma 20:20 och vi fick ledigt Idag bara för de! 
 
Sticker till stallet vid halv tolv, rider, myser och kommer ha med kameran! :) 
 
I tisdags red vi faktiskt ut med sällskap med en från stallet, första gången jag har sällskap från början till slut! 
Fast jag föredrar att rida ut ensam, älskar det verkligen! Man kan göra vad man vill, behöver inte ta hänsyn till andra utan travar när man vill osv! Fast klart de är lite roligt med sällskap också, iallafall för Amadeus! 
 
Vid 12 idag så kommer det ett inlägg om mig och Amadeus, då jag har ägt honom i 4 hela år! 
Första tävlingen blir nog 1maj på Karlstad ridklubb Lb:1 blir klassen iaf! :) sen om vi hunnit träna för en tränare så kanske vi åker iväg den 28maj och startar en la:1! Sen tar Amadeus lite sommarlov 3månader och sen kör vi igen :). 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0