Ny blogg

kommer skaffa en ny blogg om den nya hästen som kommer till helgen!!! Så kommer uppdatera hur det går m,m. Kommer be mamma ta många kort/filmer, helst varje dag. Så man kan se förändring. 
 
Emy som hon heter, är typ hel vild.. Fast ne, men har mycket i huvudet, sto och fux liksom.. Hon är skrittad och ev lite travad på, har ingen koll. Mer info kommer klart upp på den nya bloggen. Även där kommer jag uppdatera lite om Amadeus ;). 
Hon är livrädd om huvudet, (bara ouppfostrad, aldrig misshandlad) , hon har stått mest i hagen å så. Eftersom hon är rädd om huvudet kan man inte ta av grimman, hon måste sova med grimma på sig.. För har man en gång fått av grimman går det inte att få på den igen. I början har jag/mamma/Cajs-Mari henne på Norra Mon i 2 veckor, och sen om det gått bra har vi henne över hela sommaren troligen :). 
Längtar som sjukton och Amadeus kommer ändå inte få mindre tid, bästa sättet för mig och Amadeus! Jag slipper ha dåligt samvete och Amadeus blir mer borstad på ;).
Jag kommer lära mig en hel del, och ska bli kul att ha en häst som vill framåt mer ;). Amadeus är ju lite lat, fast då behöver jag inte heller ha koll på allt. Det är ju allra bäst, tror inte jag skulle orka med en häst varje dag som alltid är på tårna :p. 
 
Bloggnamnet kommer komma upp när vi tagit lite kort osv. 
Längtar iallafall som bara den :D!!!!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0