lite som hänt

* Ramlat av efter 2 år utan att ramlat av en gång. Amadeus skulle in på en skogsväg medans jag skulle rakt vilket gjorde att jag la all vikt på ena sidan och styrde med långa tyglar (skrittade), så tvär vänder Amadeus och eftersom jag la all vikt på ena sidan så fanns de ingen chans i världen till att sitta kvar när jag la all vikt på högersidan och han tvärvänder mot vänster. 
 
* Amadeus skadat sig ganska allvarligt, troligen blev han sparkad och hela hasen blev svullen osv. Sen klättrade svullnaden ner så hela benet blev svullet någon dag. Han fick ett sår som såg ganska illa ut, varigt och äckligt. Tvättat varje dag och krånglat med lindor m,m. Så nu ser såret ganska bra ut, men någon vecka tills såret är helt borta och han kan gå utan massa skydd över såret. Eftersom han alltid måste ha något över såret pga flugor osv så måste man dit helst 2 gånger om dagen men man måste dit 1 gång om dagen för att byta å tvätta rent. 1  vecka har gått nu och och såret varar fortfarande men läker fint. Han är inte halt längre och bara liite svullen. Han hade som  högst i temp 87,7 men han kunde få "feber" pga den hårda smällen han fick. Någon dag gick och sen hade han normal temp igen.
 
* Matilda har ridit Amadeus, en som är typ 7år (vet inte riktigt, hon började ettan). Hon har suttit på hästar tidigare men aldrig ridit så länge som hon gjorde på Amadeus. Glad att Amadeus är bland sveriges snällaste ponnyer :*
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0