Ridit lite längre

Amadeus idag var sååå himla duktig, kunde samla och öka utan problem! Han brukar alltid villa galoppera och sen när jag samlar upp så vill han bryta av, men inte idag! 
 
Emy, hon fick bli lite längre longerad då vi hade sällskap av en annan häst en stund. Hon var lite nervös med sällskap och tyckte det va läskigt när det låt bakom henne. Vi longera henne mest i trav och lite i galopp. När sällskaper gått ut så hoppade jag upp ganska snabbt idag, låg ner några steg och sen så satte jag mig upp på henne och hon bryr sig inte alls! Skrittade ca 3 varv och hoppade av sen, skötte sig jättebra! 
Förutom en grej, jag skulle in i boxen så vänder hon med lite bakåtstrukna öron och lyfter bakbenet men inget mer, sen vänder hon sig om och är glad igen... Skum tjej de där ;) 
 
Imorgon blir det att tränsa 1-3 gånger, hon hatar nämligen att bli tränsad och kan ta upp mot 10 min.. Sen efter vi fått på henne tränset några gånger tar vi av det och går ut och "hoppar" lite i ridhuset. Lägga fram lite bommar som hon kan kliva över, så hon får något annat att tänka över än bara ridning och longering :)
 
*ingen bild på datorn*
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0