Eftersom Amadeus börjar bli till åren

 
Amadeus är 15 år och det är inte gammalt, men känns gammalt eftersom jag haft honom sen han var 8år. 
Jag ska försöka vara nogare med att lägga in lite längre viloperioder, typ 2-3 veckor under vintern. På sommaren vågar jag inte låta honom vila länge utan han måste gå, helst varje dag ;). Min lilla tjockis :)! Jag tror att det räddar honom från att bli lönnfet är att han går ute 24/7 och inte står inne och inte får röra på sig, på bete går dom ju nästan hela tiden och han rör sig mer än på vintern :)! 
 
Bete är något jag tycker alla hästar ska få gå, elithäst eller inte så förtjänar hästen att vara häst, alltså fri tillgång på mat och ute hela dygnen. Dom gör så mycket för oss med får inte alls det dom egentligen vill ha för liv. Jag vet att de kan vara svårt men försöka går alltid. Jag vet att Amadeus inte har de liv han vill egentligen ha, för han vill stå ute 24/7 och jag kollar lite ibland efter lösdrift. Men sen så trivs jag så himla bra, och Amadeus har blivit gladare så jag  tror de vara bara någon period han var lite grinig och inte ville in osv :). Han vill ju inte dö (tror ja) bara för han står inne och inte får fri tillgång ;)... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0