Praktik

Nu i 5 veckor framåt har jag praktik, har redan gjort en vecka på praktiken. Jag trivs hyfsat bra, är på bellevue ridklubb som även är en stadsbondgård så tar hand om alla olika djur (kaniner, grisar, hästarna, ankor, får, getter och höns). Det är roligt och grisarna är roligast, så himla söta! Blivit lite kär i en minigris, så himla nyfiken och så go som gärna vill bli kliad på 😉
 
Eftersom jag har lite snålt om tid så har han gått rätt mycket på banan, då jag inte hinner rida ut så länge. För vi måste som sagt va gå en omväg, och den omvägen tar lång tid då han är omfotad och att det är asfalt! 
När vi ridit på banan har det inte gått så värst bra, han blir stark och jag rider helt fel. Jag ska sänka kraven, har totalt för höga krav på honom och om han inte når upp till mina krav blir jag frustrerad.. Sen måste jag försöka hitta en liten tränare som kan hjälpa oss, för att ha ridit utan tränare på snart 1år blir riktigt jobbigt! Men hittar ju ingen, för jag kan ju inte åka till ett annat ställe utan tränare måste kunna komma till mig och där är det svåra....
 
Tävling om 11 dagar känns ju sådär, fast vi åker och kollar hur de kommer gå... Lb är ju ett enkelt program så. Den 25 maj ska jag kanske  prova starta la:1, men vore bra å träna någon gång före.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0