Helg!

Äntligen helg!
Amadeus har vart lite knäpp dom senaste dagarna, hoppar och skuttar över vägen när det prasslar lite i träden, rädd för fåglar som flyger ut från buskar, skyggar för allt osv. Måste vara för att det blivit kallt igen som han har blivit såhär för.
Idag ska jag kanske rida eller så får han vila, beror på om jag kan åka till mamma eller inte. Imorgon ska han iaf vila, då jag ska på dop och sen så stannar jag hos mamma! :)
 
Amadeus har gått ner lite i vikt, men fattas att han ska gå ner yttligare 60 kg... JAg var så dum och jag honom jätte mycket mat innan vintern (12kg/dag), och bara för de måste han ha jätte lite mat nu (7kg/dag). Vi ska iallafall köpa halm som han kan tugga på min lilla tjockis ;).
 
Han måste även stå ensam nu, för annars går han aldrig ner i vikt då han mer eller mindre äter upp hagkompisens mat..
Han kommer inte komma ut på lösdrift, eller inte det stället jag hade tänkt för han kommer bli för fet. Så jag kommer hålla ögona öppna ifall det kommer en lösdrift som inte har fri tillgång på mat. För han kommer alltid trivas bättre i lösdrift än i stall.
Fast kommer säkert gå framåt och tillbaka det där med att byta stall eller inte...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0