Stallet strax

 
Ska snart cykla ner till busstationen så jag kan ta den till stallet! 
Vi har faktiskt tränat dressyr nu varannan dag nu, och vi ska göra det idag igen! Han har gått så bra dom senaste gångerna så jag har vågat på mig att prova lite sluta, vilket gick över förväntan, han gör dom inte i närheten av bra,  knappt att de går att räkna som sluta? Men bättre de än att han kör upp huvudet, blockar mig, skjuter ut bogarna och drar iväg.. 
Där vi rider är det dock inte så bra, kan bara rida på volt som dessutom sluttar neråt så blir inte långa pass. 
Dessutom så dröjer det ett tag till att komma dit, så Amadeus får gå ut i skogen en stund och vägen hem också :). 
 
Idag ska jag även byta ut Amadeus spån, det är så hemskt underlag och hatar att han måste stå i det men idag ska det äntligen bytas ut till spånpellets som man vattnar. Hoppas det håller det mycket renare än vad spånet är, jag ser knappt skillnad på spånet och kisset, då är de illa!! 
 
När skolan drar igång (ons) så kommer inte jag uppdatera bloggen mera, eller ibland ifall jag har tråkigt! :). 
Saknar värmen, saknar lediga dagar! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0