Gott nytt år!

Jag klarade ett nyårslöfte och de var att inte ramla av Amadeus på hela 2012 och jag har bara vart nära ett fåtal gånger med att ramla i baken ;).
Även om Amadeus bockade ca 3 gånger av 300 dagar på hans rygg.. Rätt slapp ponny? ;)

Iår är jag mer taggad än någonsin med att börja träna, vi får se hur länge de håller i sig.. Det är tänkt att ja ska gå upp lite tidigare och springa innan skolan, för efter när ja kommit hem från stallet äter jag och sen hoppar jag i säng och har då ingen motivation till att gå ut och springa kl 21 på kvällen.. Sen så är de bättre att springa på morgonen!

Jag har läst ut första boken av hungergames och är snart klar med den andra boken.. På mindre än en vecka? :o jag som hatar att läsa böcker, eller kan helt tvärt sluta läsa även om de är mitt i boken, men hungergames böckerna dom har fått mig på fall och jag måste tvinga mig själv med att sluta läsa för att inte läsa ut hela boken under natten..

Amadeus då: Han fick vaccin i fredags och gått rätt lugnt några dagar , vi trava lite igår och idag blir det mer trav och lite galopp skulle ja tro :)
Imrn ska de bli lika roligt väder som alla andra dagar, regn och +grader.. Vi som hade ca 30-50? cm snö.
Jag är även mer taggad på att träna med honom , kan uppnå ett mål som jag bara drömt om (om jag lägger ner massa kraft på att träna honom) . Jag är lite lat själv när de gäller dressyrträning, med de e för ja vet Amadeus hellre springer runt i skogen istället på banan. Men ett år, kan inte skada med att rida liiite mer på banan/gärdet! Dock måste ja träna för tränare, vilket blir problemet om jag vill uppnå det mål jag satt upp. Jag kommer inte skriva vad jag har för mål.. Jag vet och de stannar hos mig själv! Når ja inte målet, så vet endast jag de och ingen annan vilket är en tröst ifall jag inte uppnår målet! 😉



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0