Gårdagens ridtur

Igår  red vi till mitt lilla fält, han var rätt jobbig och vill gärna arbeta i hög form vilket resulterar att jag måste hela tiden leda neråt för annars kommer formen högre upp. 
Galoppen gock bra, vill gärna öka ner de går nerför men samlar upp sig lite efter, så där var jag tvungen att ha koll på så han inte ökade, vilket gick helt okey. 
I högergaloppen så ville han gärna bryta av, men innan han bryter av är det som han tappar takten, hänger sig i tyglarna och sen kommer ner i världens slängtrav, efter han hade gjort så några gånger blev jag irriterad och petade på honom lite hårdare ( han hade reflextäcke , så han kände knappt), och då blev han typ rädd och drog iväg, men efter han lugnade ner sig så bröt han inte av mer på det viset. I vänster funka det bättre och vi galopperade bara någon volt :). 
 
 
idag blir det en lugn ritt, på tis ett dressyrpass till och på onsdag får han vila, eftersom skolan drar igång och han har då inte vilat på länge :). 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0