Gårdagens ridpass

 
Igår red vi ut och Amadeus var riktigt pigg! Att han var så pigg händer sällan, i traven bara sprang han och jag fick knappt stopp på honom. 
Efter vi värmt upp så tog vi galopp och galoppera länge, han var rädd för allt, bytte galopp, stoppa, hoppa åt sidan och drog iväg, men annars gick de bra! Vi red på en travbana, en travbana där det finns jätte många vägar inne i skogen och där är det ju perfekt underlag till att trava/galoppera länge! 
När vi kom i galopp så stoppar Amadeus, och någon sekund efter så barka det till riktigt högt och inte bara en gång, det låt typ som älgen knäckte tjocka träd och flera gånger, annars brukar det låta 1-2 gånger, men detta var både högre och höll på längre. Det enda jag letade efter var ifall älgen skulle komma ut ur skogen mot oss, men tur sprang den in i skogen. 
Jag hade under hela ridturen tänkt på älg, var redan lite rädd när vi hörde den, sen blev jag ännu mera rädd och det blev Amadeus också, alltså var jag inte den som skulle lugna Amadeus, för jag var mer den som gjorde honom rädd igår... 
 
Idag så blir det nog lite dressyr, men det beror på hur underlaget ser ut, om det bara är is eller inte :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0