Efter ponnytiden

Efter min ponny tid, som går ut detta året, så kommer jag inte skaffa häst. Jag kommer ha kvar Amadeus, om jag vill tävla så kan ja tävla mot hästarna. 
Det viktiga för mig är att vi båda ska ha en underbart liv tillsammans, och att varje dag lever Amadeus ett ganska riskfyllt liv. Det kan gå snabbt och sen finns han inte i livet mera, men jag kan trösta mig med att jag gjort allt jag kan för att han ska ha ett så bra hästliv som möjligt! Snart ska han ut på lösdrift (innan året är slut), vilket gör hans liv extra bra! 
Han rids inte med skydd, han har inte skydd i hagen, han står ute på sommaren (med gräs som är högre än mig ca 160 cm) när han haft fång, han står ihop med hingst och dom leker rätt hårt med varandra. Men om jag skulle ta bort hans häst liv så skulle en del av Amadeus dö, han älskar sällskap, han älskar att stå ute dygnet runt och det bästa han vet är färskt grönt gräs. Så jag tar risker varje dag, men jag vet han har då levt ett bra liv tills då! För jag vill att han ska leva ett liv så nära naturligt, därav ska han ut på lösdrift och han trivs så sjukt mkt bättre av att va ute 24/7.
 
Amadeus betyder allt för mig, därför måste jag våga ta risker och tänka på honom och inte på att jag älskar honom så mycket att jag skulle ta bort en del av hans liv. Jag står inte på Lillerud pga dåliga hagar, dom är så små, dom kan inte komma upp i full galopp utan att behöva vända direkt, att han måste in tidigt på vintern och massa annat som inte klarar mina krav ;). För jag vet vad han gillar och inte gillar. Han är ingen häst som springer/går runt mkt i hagen, men att ta bort det alternativet är dumt och att se honom bara stå och hänga i hagarna skulle ja inte vilja se.
 
Han är mitt liv och att sälja honom, skulle inte funka.. Jag vågar inte lita på att han skulle få ett bra liv, han kan säljas vidare, han kan bli behandlad illa m,m. Även om det finns massa underbara människor där ute, så vill jag inte riskera att han inte får ett bra liv, och sen kan jag inte tänka mig ett liv utan honom, han är min bästa vän! 
Amadeus betyder allt, och utan honom skulle mitt liv vara jobbigt, men att han finns där, vid min sida varje dag. Även om jag kan sakna att va med vänner ibland. Så är det Amadeus som gör mig lyckligast!
 
 
 
 
 
Jag älskar honom så otroligt mycket!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0