Dagens fail

Strålande väder idag, någon minusgrad och sol!
Amadeus fick gå ut en tur , mest skritt då det var hårt överallt.
Vi kom till ett ställe som det är stort öppet fält med massa sand och där var det mjukt och fint för att trava och galoppera på en volt.
Jag skulle trava fram lite för att sedan gå upp i galopp, men Amadeus var riktigt pigg så var först tvungen att trava ganska länge innan han kom ner till jorden och lugnade sig för att kunna galoppera i låg form utan att bli stark.
Han var så himla fin och allt flöt på, fast red dock bara volt och gjorde inga svårare rörelser.
Men han blev varken stark eller för hög i formen även om jag skulle viljat ha honom lägre. Dock har han ju lättre för lite högre än låg form när man ska kräva lite mer arbete.

Till dagens avramling, nästan iallafall..
Jag travade ju på volten och Amadeus var lite okontaktbar, och jag satt barbacka med en jättetjock padd som är jätte halkig på hans rygg och man har typ inget att säga emot när något man sitter på halkar åt sidan, man följer med..
Iaf, Amadeus gjorde något så padden gled lite åt sidan, vilket resulterade att jag gjorde de samma och såklart passar han på att dra iväg, jag tappar ena tyglen och försöker få stopp medans jag själv sitter väldigt löst och gled runt över hans rygg och tänkte "nu ramlar jag av" och då börjar han bocka och dra ner huvudet så hade inget framför mig och tillslut fick jag tag i tygeln och kunde stoppa honom. Jag var såååå himla nära att ramla av att de var ens sjukt att ja klara sitta kvar.

Det är TUR att Amadeus är så snäll som han är, han bockar inte högt, han skulle inte kasta av mig med vilje, för då skulle han ju bocka högre och göra värre grejer än att bara springa ;).
Som sagt, det går att räkna på 1 hand hur ofta han bockar på ett helt år med ryttare på ryggen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0