10 saker

* Jag SKA ha magrutor till sommaren och smala ben! börjar träna när de blir liite varmare och ljusare :)! 
* När jag mockar och ska lägga rätt spånet dröjer de allra längst, minsta lilla bajsplopp måste bort och spånet ska helst va helt platt. 
* förr dröjde det ca 20 min att mocka men när jag bytte spån till spånpellets dörjer de ca 7 min om det är svårmockat! 
* Jag älskar läsa "10 saker ni kanske inte visste"
* Jag har dåligt samvete varje gång jag lämnar stallet, för hans mage står tom många timmar och att bli instängd i en liten bur kan inte vara roligt. Nej, lösdrift nästa, och förhoppningsvis kommer jag inte byta stall på flera år.. 
* Jag älskar att kolla på svenska poliser på tv, och idag blev mitt favorit program "tunnelbanan", helt sjukt hur folk kan bete sig och nästan alltid är det alkohol med i bilden... Så himla roligt att kolla på! 
 
Amadeus
* Amadeus har bytt stall 2 gånger och blir ett tredje efter sommaren, alltså har han stått i ett stall när jag gick i ettan, bytte när jag börjde 2an och när jag börjar trean så har han förhoppningsvis bytt stall igen, men denna gång lösdrift med fri tillgång på mat!
* Amadeus har ett ställe som blir hårlöst på sommaren och ser ut som skav för de sitter vid sidostyckena vid tränset, men den försvinner på vintern och kommer tillbaka på sommarn.
* Amadeus testar varje dag ifall det är okey att gå utanför stallboxens gräns- en grej jag är väldigt noga med!
* Amadeus älskar mat, och jag får så himla dåligt samvete när jag vet att hans mage står tom många timmar- därför ger jag honom mer mat än vad han behöver och därför är han otroligt tjock! (Fast gått ner lite nu när han stått utan täcke när de va kallt och sol). 
* Amadeus klarar lätt gå utan täcke utan att frysa, även om de hade snö/regnat en hel dag så konstigt nog frös han inte, ! Så det är bara jag själv som är lite nojig och tror när de blåser och är blötsnö uppskattar dom nog täcke när de inte finns något annat skydd. 
* Amadeus hatar när han ligger ner i hagen och jag kommer å stör, då är det enda gången han lägger bak öronen för att han är arg på mig, han vill sova ifred! 
 
Typ gravid...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0