Tur i oturen

Eftersom jag inte kommer få rida på några dagar pga att har fått stygn i ryggen, tog alltså bort födelsemärket och ska dit om 2 veckor igen och troligen ta bort ännu ett. 
Tur i otruren blev Amadeus halt, troligen  ett sömstick efter skoning, då han inte är halt hela tiden utan kanske halt 3 steg och travar fint 3 steg osv. 
Jag har tyvärr då ridit med detta för jag har bara trott han haft snöklackar och eftersom han inte visade tecken hela tiden, men idag när jag tog ut honom så såg jag det tydligare och då provade jag att longera honom och han var halt... Han ska alltså få vila några dagar, vilket passar mig perfekt då jag inte kommer få rida något och måste ta det lugnt och fint i stallet till en början. 
Hoppas bara att det är ett sömstick och inget så att han måste vila flera veckor, för då får vi ett problem- han kommer bli fetare.. 
 
Saknar sommaren så otroligt mycket, roliga dagar/ridturer med Amanda, mysa och värme! Nej, om det kunde bli  sommar nu tack! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0