Tur att jag har världens snällaste ponny!

Under helgen blev Amadeus skodd, jag tog då bort snösulorna för vill helst bara ha en skoning lixom. Jag tycker hovarna blir så svampiga med snösulor så jag tog bort de.
Eftersom det bara är kramsnö går det inte att rida, trodde jag.
Så igår gick jag ut för en promenad med Amadeus för hand, och efter en bit var vägen perfekt plogad och Amadeus fick inga klackar vilket gjorde så att jag hoppade upp barbacka, grimma och grimskaft och utan hjälm och så red vi iväg :)!
Vi travade och galopperade felfritt, han kunde tex galoppera sakta vilket inte händer så ofta när vi rider ut.
En gång blev han rädd för en brungrå färgad fläck på marken och tvärvände men annars var det felfritt :)!
Efter jag travat av så hoppade jag av och hämtade pinnar han kunde ha i hagen, typ 2-3 meter långa gick jag med i ca 30min och Amadeus gick lugnt bredvid mig med pinnar som rörde honom på benen, vilket jag tror många hästar skulle inte klara av ;). Men Amadeus är så cool i sig själv och fattar att om jag går bredvid så finns det inget som kan äta upp honom. Haha eller? 😉



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0