Rida idag!

Eftersom det har vart stenhårt i marken har han fått vila sen fredags, jag har vart ute och gått med honom istället eller tricktränat.
Idag kan jag rida igen, lite lugnt men trav och något galoppsprång är aldrig fel! Kommer rida på gärdet för att han fokuserar inte så bra ute och jag vill att han ska slappna av och arbeta bättre.

Igår hade han inte druckit mycket, inget i hagen eller knappt något i boxen (1/4 hink). Dock innan jag åkte fick jag i honom några liter vatten , 3 hinkar man blandar foder i drack han upp iaf, hade betfor i och mineraler så han fick lite gegga till mat, men han drack åtminstone 👍
Amadeus är så lat så han orkar inte gå till vattenhinken i hagen utan istället äter snö/is medans han tuggar i höt. Han har fri tillgång på vatten och haft hela vintern men inte ska han dricka för de...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0