Konditionstränat!

Amadeus fick konditions träna igår, vi red på ett gärde som är nästan perfekt lite ojämnt med det gick att galoppera!
Eftersom gärdet sluttar lite så blev lite galopp lite sluttande neråt (det värsta jag vet är att galoppera nerför) och gick sedan lite uppför!
Tog ca 15 min i varje varv så blev sammanlagt 30 min med 5-10 min skrittpaus.
Galopperade med bett för han inte skulle köra upp huvudet och vägra mjukna, med bett blir det så mycket enklare - eller beror på vart vi rider...
Han var rund och låg form hela passet!!! Mjuk och fin i munnen och jag bara älskade känslan när ryggen höjdes!! 👍
Han var riktigt fin och väldigt sliten mot slutet ;).
Efter passet så gick vi in i stallet kastade på oss reflexer, ylletäcke och fleece runt halsen på Amadeus, så gick vi ut på av skrittning för hand på 30 min!
I stallet igen stretcha jag honom och myste lite extra!

Idag får han vila, kommer nog ha lite träningsvärk, såklart skrittas han för hand 😀

Snart ska jag åka till skolan för å ha 20 min mentors samtal (om vi har de vill säga) och en ridlektion sen slutar jag vid 16 :)! Alltså ingen värdig skoldag, men måste ha närvaron annars hade jag lätt sjukskrivit mig ;).
Kommer passa på att läsa på prov på alla dessa raster jag har idag! 😞



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0