Roligaste ponnyn...

Vi red ut som vi inte gjort på 5 dagar, och Amadeus blir rädd för allt när han inte fått varit ute och kollat. Så han vägrade gå på 1 ställe, galoppen stoppade vi heeela tiden, vägrade gå i kanterna då diket kan ha farliga tänder. Amadeus är ömfotad bak, och för att ska kunna slappna av i steget behöver han gå längskanterna men han vill gå i mitten där det är massa smågrus så han är lite ömfotad...
 
Tillbaka från våran långa ridtur på 1-2h bara för vi måste ta en lååång omväg, asfalt hela vägen= kan inte trava, han är ömfotad och går saktar. Så den långa omvägen tas ju bara i skritt och efter vi ridit klart gick jag sista halvtimmen.
 
När vi var tillbaka så hade jag lång tid på mig att fixa med Amadeus, så jag gick ut och gjorde mina övningar Amadeus hatar (skänkelvikning, öppna och sluta), han gjorde dom rätt bra igår. Han sköt inte ut bogen så ofta och när vi gjorde skänkelvikningarna så rann han inte bara iväg.
Så igår provade jag att trava, och han gjorde det klockrent! Öppna i svåra varvet gick ju lite sämre men mycket bättre än när jag sitter på ryggen, och öppnan i det lätta varvet så gick han klockrent! Skänkelvikningarna lika så!
Han "kastade" med svansen i traven för han tyckte det var jobbigt, och det han inte gjort på jag vet inte hur länge! i tex öppna så började vi med skritt och sen skulle han komma till trav men behålla öppnan, det tyckte han var jobbigt!
Han är så rolig för han blir så mycket enklare att jobba med från marken än från ryggen, och då jobbar vi i grimma. Han kan gå från låg form till hög direkt, bara om jag hjälper till lite, han gör öppna, skänkelvikningar och sluta bättre från marken. Han jobbar helt enkelt bättre när jag hjälper honom från marken! Dock så orkar jag ju inte springa 1h för att göra övningarna!
 
Men han är iaf riktigt rolig att jobba med från marken och jag blir bara så glad!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0