Några dagar som gått

Har haft helgjour på lillerud vilket har vart riktigt kul! Vi är troligen dom enda som fick rida på helgjourer, så tur att vi valde denna helg + att vi slapp massa täcken! 
 
Red lite dressyr på fredag, barbacka vilket inte gick så bra eftersom han var lite piggare än vanligt så höll på att skumpa av hela tiden! Amadeus kändes riktigt fin annars :)! Sen hoppade en i stallet upp, han blir så himla fin när någon annan rider! För jag har inte sett någon annan ridit ihop honom på 1,5 år! Hon ska prova rida någon annan gång, så får jag se hur fin han är från marken ;)!
 
På lördag dag red jag i repgrimma typ, även halsring för att jag hade en tid att passa så fick han gå på banan 2 dagar i rad. Han var jätte duktig i halsringen, lydde mig ganska bra. Vissa tillfällen var jag tvungen att picka honom i ansiktet med spöt för han körde på rakt ;). 
Trava lite, men de va så skumpigt så han körde på lite själv, men vi klara en serpentinbåge när jag styrde bara i halsringen :)! 
Sen använde jag reptränset, han gick på tygel nästan direkt♥ Eftersom det var ett repträns så vågar ja inte direkt ta i tyglarna då jag inte hade något ludd så blir väldigt snabbt brännskador. Men han gick väldigt bra på det, tråkigt att de inte fanns en kamera då... Galoppen funka väldigt bra de också! märktes att de mkt jobbigare när han fick galoppera helt själv utan något stöd, han bröt av hela tiden - inte pga obalans utan han orka troligen inte.Eller så vara han bara lat ;)! 
 
Igår så fick han skritta ut, eller tog alla gångarter ändå, var så mysigt
 

 
Underbara pålle


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0