Flyttat hästar

Först på morgonen så åkte vi ner till Arvika för att kolla på dressyren där, vi skulle även hämta upp Maria med Britesse. Dom kom första utan plac i LB:3 och sist i LA:3, hon krånglade en hel del i la'n så där drog det ner. 
 
Sen flyttade vi Giggs till by, det första vi såg när vi kom till stallet var att staketet var ner rivet så fick lite panik och vi trodde vi skulle få leta hästar hela dagen, men som tur va visade det sig att det dom hade rymt men inte långt och att dom stod vid stallet och betade gräs! 
 
Giggs gick ganska snabbt på i transporten, vilket var bra! Men när han skulle ur som halkar han på sitt bajs och ramlar omkull (!!), han skrapar upp hasen och lite vid svansen. Stackarn! Han ser helt vanvårdad ut nu, helt sjukt hur han ser ut. Mycket knott bett och jag vill verkligen få ha honom som min egen då jag anser inte att mamma tar hand om honom på bästa sätt... Då han är en väldigt fin häst! Ska försöka skaffa ett helg jobb och jobba ihop pengar så jag kan ha båda hästarna på samma ställe. 
 
 
Amadeus fick en riktigt makeover, tvättade han ben kritvita *host* men ett försök till vita, sen tvättade jag svansen och sen klippte jag av.... MANEN... Jag som sparat hans man i 3 år och inte klippt av den, men kände att det var behövligt och jag ville se hur han blev. Han blev lite ovan, men blir väl en vanesak, eller om jag väljer att spara ut manen igen ;)!
 
 
Här har ni resultatet, ska försöka ta finare kort imorgon i nya stallet med systemskameran :))! just nu står han ensam i en hage och står ute om natten några dagar till. Han har skydd i den hagen han står i, så det är skönt!
 
 
 



 Tyckte de blev ganska bra iaf, får försöka göra det jämnare imrn :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0