Saker ni kanske inte visste

Amadeus
 
*Om jag ger honom hö (i hagen) i massa olika högar, måste han äta ur varje hög innan han stannar vid första högen igen.
 
*Han taggar alltid till lite extra när vi ska galoppera, han små taktar hela tiden när jag kortat upp tyglarna, han slutar dock efter om jag skrittat några meter ;).
 
* Han blir sur om han inte får sin mat när han vill ha den. Spec om jag grejat med maten och stänger boxdörren då slår han ibland i väggen med framhoven... Även när han kan kika ut. Detta är ofta på kvällen/morgon, men han får sin mat ca 10-15 min senare. 
 
*Om han kommer lös när jag ridit/gått så springer han ofta inte hem utan springer och kan bara få för sig att stoppa. Hänt ca 4 ggr i rad.. Tur det. Fast en gång så sprang han längs en väg ist för att springa över den som gick hem. Fast stoppa bara någon meter efter, men han stack ändå inte hem, knäpp ponny
 
* Han har inte bockat högt med mig på flera år, utan bara höjer ryggen och studsar om kring. Han har aldrig stegrat med mig, eller sparkat bakut.
 
* Endast sett honom stegra en gång på ca 6 år, det var i hagen när han lekte med Giggs. 
 
Jag
* Jag har bara en bästa vän - Amadeus. 
 
* Jag har svårt att öppna mig och håller det helst inom mig. Pratar aldrig problem, aldrig. Hänt någon gång på 17 år. 
 
* Vill bli mer tränad, men är för lat för att träna och älskar onyttigheter...
 
* Har bättre kondis än vad man kan tro, även snabbare än vad min kroppsbyggnad ser ut ;). 
 
* Jag är mer morgon människa än kvällsmänniska... Blir lätt trött på kvällar och vaknar tidigt. När jag har skola snoozar jag aldrig utan är vid köket ofta på 1-2 min och då har jag redan satt på mig kläder.
 
Lätt nya favorit bilden♥ Så himla söt
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0