På skolan

Sitter i skolans datasal och väntar på att nästa lektion ska börja, vilket är om ca 1 h.
 
I onsdags red jag dressyr, hade ett annat bett vilket gjorde Amadeus stark och stum.. Eftersom jag rider så sällan med bett så kan det inte direkt skada ifall jag rider bara med ett hela tiden.
Han var iaf stark och tung vilket aldrig är bra för hans mun. Annars är jag sådär ganska nöjd, men vet att vi båda kan bättre.
Under veckan som kommer, kommer jag ta hjälp med en som står i stallet, vilket är bra för , så jag kan få hjälp med min sits, och få någon att säga vad jag ska göra och så.
 
Igår åkte jag till stallet ganska sent, eller runt 17, han fick alltså vila för det regnade så mycket och jag inte kommer se honom på 2 hela dagar, så fick bli en mysdag ist. Jag var i stallet ca 2 timmar och grejade med honom, klippte lite skägg, lite man och även lite på luggen. Dock borstade jag inte på honom så mycket, eftersom jag vill att han ska få ett lager "fett" under pälsen som skyddar skinnet från att bli blött/att kylan kommer in. Eftersom jag vill ha utan täcke så mycket som mjöligt, fast inte vid regn/snö eller vid -10 grader kallt, fast det beror lite på hur han ser ut i hullet och om han skulle börja frysa eller inte.
 
Idag vilar han, även på lör, alltså vilar han 3 dagar denna vecka. Värsta är att han är liiiiite för fet, man känner knappt revbenen.. Men vill inte minska på maten, känns så taskigt. Älskar att ge honom mat x). fast har faktiskt minskat på morgonen då får han typ 1,5 och typ 1,5 på middag, för han har ganska mycket gräs att tugga på, så tuggbehovet blir uppnått och så får han ca 6-7 kg på kvällen...
 
Onödigt + långt inlägg, men har man tråkigt så har man..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0