Ibland är det tur

Jag är så himla glad av att Amadeus är såpass lugn som han är, annars kunde de ha vart gonatt för honom inatt. Han hade nämligen trasslat in sig i hönätet, ändå så trodde jah att jag hade hängt det tillräckligt högt upp. Amadeus är nämligen väldigt otålig och vill äta fortare än vad han kunde så då ska han hålla på och sparka i nätet... Så han hade inatt suttit fast i minst 8-9 h.. Då all bajs låg på ett ställe och han hade inte druckit något vatten.. 
Han kunde ha skurit av hoven, eller slitit sönder senan, eller ramlat och legat på rygg, usch ! Det är såååå himla tur att Amadeus är så lugn, att han inte får panik av att sitta fast. Dom hade vart tvugna att skära isönder snöra. Så Amadeus vart svullen på vänster fram.. Även ömmade mycket när man rörde svullnaden. Dock inte halt eller något. Så nu ska han aldrig mer ha hönät om det inte ska hänga i taket ;). Eller så kan man fixa en låda så han inte får in hoven i. Fast på länge får han äta för fort igen.. Dumma häst som inte förstår det jag gör för honom är bra! 
 
Var i stallet ca 4 h, grejade med Amadeus 3,5 h. Var ute och gick på asfalt för att kolla om svullnaden ville gå ner, men de ville den inte. Vi gick även och betade i 50 min innan han fick gå ut i hagen igen med massa mat... Varför kan jag inte minska maten för...   
Amadeus får vila några dagar och jag sticker till stallet imorgon på morgonen för att kolla benet. 
 
Ibland har man så otroligt tur! 
 
Underbraste som finns<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0