Gårdagens kaos

Red ut , skräll lixom? ;). Vi red mot ett ställe där det finns massa fina ridvägar, så red jag till ett ställe där jag inte ridit förut och kom till en vändplan, så vände jag och skulle galoppera en bit för det var väldigt fint och sluttade lite uppför.
Efter typ hundra meter i galopp tvärstannar han och kastar sig åt det håll vi kom ifrån och försöker dra.. Vände tillbaka och han totalvägra gå, hjärta slog och han andades hårt och fort. Efter försök efter försök så hoppade jag av, han vägra gå förbi utan sprang över mig och ville dra åt andra hållet.Han gör aldrig så utan tänkte att de måste va älg i närheten, hoppade upp, vettskrämd som jag var blev ju inte Amadeus lugnare av... Vi höll på i minst 30 min om inte mer.. Båda var livrädda, så gick till vändplanen och snurra runt där för att han kanske skulle våga gå förbi sen. Ringde till pappa som fick mig lugnare x). Sen gick vi dit igen, han vägra gå förbi med mig på ryggen, men han var lite coolare och våga gå små steg framåt. Jag hoppade av igen för att leda förbi honom, då gick han förbi, rädd men gick förbi.
 
Det roliga i detta var att han hade skrämt upp mig så sjukt mycket, men när jag hoppade av och fick leda honom förbi så tror jag att han var livrädd för en sten, en sten.. För efter vi gått förbi så blev han lite lugnare men kollade ändå inte på stenen, efter ca 10-20 meter så var han som vanligt igen... Skumt
Som alla vet så är jag totalt liiivrädd för älgar, det värsta jag vet när jag är ute och rider ifall jag skulle möta en älg.. Det har aldrig hänt mig något, men är livrädd för att bli jagad, min värsta mardröm..
 
Sen är Amadeus i vanligt fall rädd för större stenar, ibland kan han knappt gå förbi. Men allt annat klarar han gå förbi utan problem, eller lite problem. Men stenar är farliga grejer de..
 
Var ute i 2 timmar, han knappt med den buss jag skulle, så fick stressa lite i stallet..
 
Min allra bästa vän♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0