Anmäld

Imorgon är det dags för tävling igen, vilket blir kul.
I onsdags red jag dressyr vilket gick bra i traven men när vi kom till galoppen hade han ingen balans, jag försökte samla upp honom men direkt jag släppte efter på tygeln så ökade han och kunde inte riktigt vara balanserad... Körde bara på volter för att han skulle förhoppningsvis skulle släppa, men tyvärr så fick jag ge upp. Höger släppte det, men vänster funka inte.¨Totalt genomsvettig blev han.
Igår fick han skritta först 1 h, och sen gick jag in på banan ganska snabbt för att prova galoppen, och då satt den. Så han måste ha haft en väldigt dålig galoppdag ;).
Kunde köra förvänd utan att han bröt av, så då gav jag mig.
 
Direkt jag var klar så blåste det upp till storm och lite snö kom på Amadeus rygg :D!
 
Idag kommer han få vila, då han kanske kan bli lite piggare imrn.
Och dommarn jag ville skulle dömma min klass, dömmer :D!
Startar runt ca 16:00 så det sköönt! Även typ 3dje bakifrån, även om jag inte tror att vi kommer få över 60% så brukar dom bli lite snällare mot slutet.
Resultat kommer upp via mobiluppdate, någon gång vid halv 16-17 :).
 
Sen har vi höööööstlov, som kommer tillbringas i stallet och kolla tv och myyysa!
Hoppas på samma känsla som 13/10, denna gång ska vi försöka tvära mer i skänkelvikningarna. Även att jag måste driiiva mer i förvända, då han helt utan förvarning bryter av.. Vilket ger många poängs avdrag. Även vara mer noga när jag fattar galopp, för sist fatta jag alltid lite sent vilket troligen drog ner 1 poäng.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0