Hejsan!

Amadeus är inte svullen längre i benet, men han fick vila igår ändå. Eftersom jag hade vart hemma i åmot och grejat så kom inte till stallet förens de va mörkt å då palla jag inte och hade inte så mycket tid innan bussen gick.
 
Idag blir det att rida som vanligt, ingen senskada, då är det bara att köra igång, han vilade bara ca 4 dagar så han överlever ;).
Såret som han har var det som orkade svullnaden är bättre, det blöder om jag pillar bort ruven men annars tort och fint. Han får gå med spritomslag imorgon och sen tar jag bort det igen.
 
Amadeus är sig själv igen, vilket glädjer mig enormt! Måste kolla igenom honom också, då han inte orkar riktigt bära sig i galoppen och kommer inte upp med ryggen så något spökar i hans rygg ;/. Denna dressyrsadel som vi var och provade ut för ca 1 mån tror jag ställer till det och ska ta med hoppsadeln ifall den är bättre.
 
Får rida ut i mörkret utan pannlampa vilket leder till att vi rider bara på en grusväg, då vet jag nämligen vart vi är. För i skogarna i kolsvart är det lätt att gå vilse ;).
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0