Gårdagens underbara pass

Skrittade ut en tur först, som alltid.
Sen på banan kortade jag upp tyglarna och han var lite jobbig och jag gjorde några riktigt hemska öppnor. I höger varv funka det hyfsat medans i vänster så bara gick han.
Traven var lite kaos, skulle springa foooort och jag ville trava sakta så var tvungen hela tiden att påminna honom om att gå lite saktare. Gjorde lite öppnor och lite skänkelvikningar som funka så mycket bättre än i skritten!
Efter travarbetet så fick han lång tygel.
 
Sen kortade jag upp tygeln mer och satte honom i mer press! Han blev så fin vissa stunder och jag kände hur ryggen höjdes! (satt barbacka så enklare att känna då ;)). Sen blev det galopp, vilket han gärna ville bli stark i och hänga sig på. Efter många avsaktningar och fattningar så blev han jätte känslig i munnen och för sättet. Han klarade samla upp sig riktigt bra i höger!
Vänster galoppen hade vi mer problem med idag, men mot slutet så släppte även det! Sen blev han såååå himla lätt fram och hade en riktigt fin takt och allt flöt på så himla bra! Gjorde öppnor i båda varven som blev superbra (superbra = superbra för att vara Amadeus). Han fick trava så några varv och sen så travade jag av honom!
 
Han var ibland riktigt stark och ibland riktigt fin i munnen. Så underbar känsla jag hade och var så himla nöjd över min pålle!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0