gårdagens ridpass

Igår så kom jag till stallet sent, runt 6 tiden. Mockade och grejade innan jag tog in Amadeus för en ridtur på banan. Fokus var att han skulle va låg och rund och inte springa iväg! Han var riktigt fin! Gjorde lite öppna, lite skänkelvikningar, böja, flytta baken m,m.
Galoppen var sämre, han orkar inte riktigt galoppera i rund och låg form för jg har ridit ofta i hög form när jag galopperat och då har han inte balansen för att inte kunna ha huvudet mycket lägre ner. Så det ska jag jobba på! Jag ska alltså inte behöva hjälpa honom med balansen utan det måste han fixa själv!
Nöjd efteråt gick vi in och myste! Amadeus fick sin mat, han var lite grinig och jag visste inte om han inte hade fått någon lunch eftersom dom som brukar ge var troligen borta och jag fick dåligt samvete när dom andra hade fått sin kvällsmat! Åkte hem kvart i nio på kvällen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0