Galen ponny

 
En grej jag vet är att Amadeus gillar iiiiiinte att gå på banan, direkt jag styr mot ingången tar han eget val och går åt sidan, dröjer några minuter innan jag får in honom. Ännu en andledning till att rida ut mer ! 
 
Igår var han totalt knäpp, gick in på banan själv för att slippa gå förbi en läskig grej, styrde mot utgången men han går ändå inte ut ... Han var rädd hela ridturen , skvatt åt alla håll å kanter, drog iväg , trippade och var allmänt knäpp! 
Fast när Amadeus är pigg så skulle han aldrig få för sig att bocka , utan istället vara rädd för allt, galoppera riktigt fort för han är rädd! Satt barbacka så det gjorde de inte enklare av att bromsa honom. 
Fick lite kontrollerat mot slutet av ridpasset Iaf :)!
Idag blir det att rida ut i ljuset som jag inte gjort på två veckor, Amadeus ska få galoppera sig riktigt svett! 
Amadeus är riktigt fet nu oxå, känner knappt revbenen längre.. Har dragit ner på maten, 9 kg får han nu. Han går utan täcke för att ta energi för att hålla sig varm = borde gå ner , men det är alltid varmt nu!  Han skulle behöva stå utan täcke i minusgrader för att ta mer energi och då blir han smalare.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0