Äntligen fredag

Äntligen är det helg, vilket kommer spenderas i stallet, och hemma hos pappa.
 
Sen Amadeus blev "skadad" så har inte vart sig själv, han är arg, vill inte göra något utan bara stå i ett hörn och sura.. Vet inte varför han gör så, han är inte sig själv. Vilket är riktigt jobbigt, då han är mitt allt och jag vet inte vad som är felet.
Han är glad ute på tur, då har han öronen framme, men direkt jag hoppar av så försvinner glädjen i hans ögon och tar bak öronen. Han kan inte heller galoppera normalt utan vill var så sjukt stark och bara öka och öka. Får inte alls en rolig känsla på hans rygg. Jag blir frustrerad och Amadeus förstår inte varför och allt blir pannkaka. Får en känsla att vi är tillbaka mot en motgång vi hade förra året. Vi kämpade igenom den, och vi ska klara denna "motgång" också!
 
Sen börjar han bli svullen i samma ben igen, nu har han ett litet sår som gör jätte ont. Lindade med spritomslag när jag red igår och idag ska han få skrittas för hand om det inte blivit bättre, om det är bättre så kan jag rida en tur.
 
Om du bara kan bli dig själv igen, så jag kan bli lycklig igen! Då mår vi båda som bäst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0