Snabbt

Igår red jag ut med Fanny och Mickan (två i stallet).
Amadeus var väl ok, sjukt seg och fokuserade på allt och ingenting typ ;).

Sista biten så skulle vi ta lite galopp (jag låg 2a) och så kommer Fannys häst upp bredvid och får något fnatt (hästen var inte sur utan busade) och där är vi och Amadeus får en spark... Hoppade av direkt och han haltade inget och ömmade inte heller, kollade nogare hemma och han hade fått ett sår.
Så blir väl som ett blåmärke då det var ganska högt upp, vid den stora virveln dom har vid magen neranför där blev han träffad (på ett ben, typ höftbenet?).
Det small verkligen när hästen träffa Amadeus, först trodde jag han träffa sadel, men det visade sig vara Amadeus ben..

Värsta av allt så glömde jag kolla imorse (hade jour idag) om han var svullen m,m. Åker väl ev dit på lunch och ger dom mat och kollar då, beror på hur lång rast vi har :).

Nu ska jag gå och matteprov...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0