Ridit Giggs!

Idag red jag Giggs uppe på banan och mamma var med :).
Han var lite pigg och lite spänd och ville gärna kolla på allt ;). Dock är han ganska lätt och gör inte stora grejer :).

Sen efter lite travande så slappnade han av mer och sänkte huvudet.
Sen tog jag lite galopp vilket blev att hålla mitt eget huvudet på sne så jag kollade typ i mitten och ha de lite längre bak för annars hade jag fått en smäll i ansiktet x). Värst var i höger varv då studsa han mer upp och ner än att gå framåt, även bytte hela tiden och gick på sne.
Vänster varv var mkt bättre och jag vågat släppa på (han är ju föredetta galopphäst och vill springa fooooort och det fick han inte göra i våran lilla paddock). Då gick han hyfsat lungt och galoppera på utan att byta, studsa m,m dock kastade han med huvudet då men.

Sen hoppade jag något språng bara för att kolla lixom, han fixade det bra! Dock när han rev så blev han typ rädd och sprang fooort efter var att nära på att ramla av en gång då jag ville åt andra hållet och han svängde åt det andra, Tappa stigbygeln å allt x)
Hoppade typ 60 cm, sen blev dett att trava av och han var jätte lugn och gick på tygel mer än att kasta med huvudet :).
Man ska inte vara rädd att ramla av om man ska rida Giggs, även inte vara rädd när man rider honom för han kan ju vara rikigt jobbig ibland! Idag så skratta jag mig igenom passet typ, han var så rolig men knäpp. Helt annan häst än Amadeus, dom är typ tvärt emot varann.

Nu ska min älskade kusini komma, ikväll iaf ;). Hon ska sova här :D
Sen på söndag åker jag tillbaka till Lillerud och rider Amadeus som haft en veckas vila.. Inte planerat, nu hoppas jag verkligen inte att det kommer någon mer snö!!! Så vi kan riida, för det är ett måste.



Kommentarer
FriidaFransson

Jättefin header! :)

2012-03-11 @ 09:16:26
URL: http://friiidafranssson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0