Gårdagens ridpass

Orkade aldrig uppdatera igår och först nu har jag tid.
Red iaf med bett och i hagen, dock var det lite knölit så Amadeus fick trava sakta (Det var alltså inte så han kunde bryta benen, skada sig allvarligt och han kunde trava normalt)
Gick ju såklart på marken själv före och kollade och såga inga problem med lite sakta travarbete och lite galopp.
Han var iaf rikigt fin och hängde inte alls i tyglarna bara ytterst lite :D! Gapade inte heller något och tuggade lite normalt! Fick till en riktigt fin känsla, dock kunde galoppfattningarna sitta bättre, men tog  2 i från trav och 2 i från skritt i varje galopp så jobbade inte så mkt med det.
Ist gjorde jag massa halter och jag ska kunna lätta på tygeln och han står fortfarande på tygel (det värsta jag vet är när ser ryttare göra halt och sågar ner dom, ser typ väldigt många som gör det på tävling).  Vilket funka, dock får han inte med sig ena bakbenet även om jag rider in i halter och tar nästan inget i tygeln ;).
Nej nu ska jag dra upp till några typ knäppa kompisar ;). HAHA!
image description


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0