Gårdagens ridpass

Igår red jag på banan.
Han var riktigt seg, var tvungen att rida i varje steg, men orkade jag de?! Asså neej, så skämit! Typ dog där...
Sen tog jag fram spöt och han blev lite mer framåt, men sen kom jag på att underlaget var sååå tungt att springa, jätte mjuk.. Så han var duktig ändå!

Fokusen igår var övergångar, började lite i trav öka och samla ihop. Han kändes riktigt fin, men lite stark i handen.
Sen blev det galopp, så underbart fin! Han tog fattningarna super, även från trav då han brukar vilja springa fortare.
Blev massa övergångar här oxå, tex galopp till trav, trav till galopp och galopp till halt/ skritt sen även från skritt och halt :).
Han hade lite svårt med att få en ganska fin halt i från galopp, men var andra gången jag träna på det så gick över förväntan!
Det bästa var att jag knappt kunde ta i tygeln utan bromsa mest med sättet! :D

Så riktigt nöjd var jag över honom, även om han var lite seg ;).

Har även börjat gett honom 3 dl kraftforder/dag, han har ju inte behövt det eftersom han gått så lite/lungt. Men nu känns det mer som vi är i gång och jag behöver inte vara rädd för en kraftmage (kan leda till fång, den sjukdomen är jag livrädd för).

Imorgon (fredag) ska jag fråga en tränare på lillerud ifall hon har plats så jag kan ev börja träna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0