Gårdagens ridpass

Igår red jag på banan, först tänkte jag rida bakom ridhuset vid typ grisarna men Amadeud kunde ju gå dit jag ville så blev att rida på den riktiga banan!

Underlaget var fint! Amadeus var till en början stark, ofokuserad. Då red jag lätt och med halvlånga tyglar bara för att värma upp honom innan jag satte mug ner.
Efter jag satt mig ner och red lite bättre så gick han som en klocka! Var lätt och fin i munnen, dock tuggade han lite väl mkt och stack ut tungan några ggr. Då tror jag att han tkr de e jobbigt, för att slippa x).
Var tyvärr tvungen att ta fram spöt bara för att få honom framme för skänkel, vilket funka! Han fick en superfin trav och inte sådär sakta och tråkig (som vi vanligtvis har).
Efter lite trav så fick han vila lite, och sen trava jag igen och Amadeus blev som förbytt x). Stark, hängde lite väl mkt i handen å sånt, men efter ett tag kämpade så blev han lite bättre.
Tog galopp från trav (har typ as svårt med det) han tog skänkel nästan direkt.

Fick en superfin vänster galopp, kanske väl stark och hängade i tyglarna. Tog lite förvänd och han bröt inte av eller fick fyrtaktig :D! Dock gick det lite fööör fort.
Gjorde samma i höger, fattningen här blev mkt bättre och tog lite förvänd vilket satt perfekt oxå! Lite fort och stark men han fick inte fyrtaktig iaf :D
Så himla bäst var han!

Taggar "tävlingen" den 6/4 nu då ;D längtar såå!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0