Dagens ridpass

Red ut barbacka för jag hade ont i magen, så hade ingen ork till något + ont i ryggen.
Men när jag började trava såklart förvann magont och Amaedus var sååååååå himla fin, han kollade inte runt på allt annat utan hade fokus på mig. Så typsikt att jag inte hade sadel, när jag rider barbacka spänner jag mig, kan inte slappna av för är rädd att de ska göra ont i ryggen på honom.
Iaf så försökte jag så bra som möjligt att sitta stilla, han var så himla fin! Tog lite galopp snabbt, han var såå fin där oxå och det tog några steg från galopp till  skritt. Tänk om jag hade sadel och kunde sitta ner riktigt. Eftersom jag red barbacka så klättra jag med honom. Hoppade av och ledde honom i min klätterskog x). Rikigt brant och jobbigt för oss båda.
Så himla kul och se Amadeus klättra och se ryggen höjs så otroligt och efter man kommit på plan mark igen så sitter man på en balong typ ;). Fast idag satt jag ju inte på :). Sen gick jag med honom hem resten av vägen oxå :).Ska tillbaka till stallet vid 7 kanske och ta in dom, eftersom dom kom ut ganska sent ska dom vara ute längre ;).
Imorgon ska jag prova sandbacken, typ ta samlad galopp uppför i båda galopperan, underlaget är väldigt mjuk så han kommer få ta i ;).
min älskling<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0