Dagens ridpass

Som vanligt började det dåligt och Amadeus är ofokuserad, huvdet högt och gapar direkt jag tar i tygeln vid sånna tillfällen.
Efter han fått trava runt som han ville, så satte jag mej ner och kom till honom lite i taget! Tillslut så sänkte han huvudet och kom upp med ryggen.
Jag försökte rida i en lite längre form då han blir lätt hög och snygg ;). Han klara det hyfsat okey, blev dock lite hög ibland. Han kändes ganska fin i munnen också, inte så jätte stark direkt. Kunde släppa tygeln helt några meter utan han ändrade formen=ärlig form ;).
Sen tog han en jäääätte fin ökning, en sån som han sträcker på frambenen! Jag blev så glad att jag kastade mig runt halsen på honom x). Dock orkar han inte länge utan börjar galoppera ist, bättre någon liten meter än inget alls ;).
Galoppen satt ganska bra, rund och fin. Försökte med galopp halt, men jag red in dåligt och han tappade balansen och körde på trav x antal meter innan halt. Blev lite förvänd oxå, höger i vänster varv funka super. Vänster i höger varv var lite sämre, den blev lite fyrtaktig och bröt av till trav ibland.

Försökte med lite öppna i det svåra varvet, men det fuuunkar bara inte! Jag vill inte dra honom i munnen och jag vet inte hur jag ska göra...

Så himla nöjd med grabben idag, han försökte sitt bästa och tuggade bara lite extra på bettet (dock inte när han körde upp huvudet och tyckte de var jobbigt-då gapade hán)

image description
Min fina älskling<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0