Dagens ridpass

Blev att rida på banan iaf , lite stressigt bara och jag visste hela tiden att det skulle bli ett skitpass! Men tänkte "vi försöker ändå"

Traven gick skit efter många varva travades kunde han tänkas sänka huvudet lite. Efter jag satt mig ner blev han lite bättre och blev finare, inte så jag ville men det fick duga ;).
Tog galoppen ganska snabbt, ååh kan inget än att älska hans galopp nu!! Kunde ta ökad till arbetsgalopp ganska enkelt!
Sen efter galoppen blev det att trava av och gå hem igen, red ca 30 min på banan.

Eftersom jag var stressad, så blev jag hård i handen och satt och plocka i honom för mkt vilket inte är OKEY! därför sluta jag tidigare oxå, just bara för hans mun!
Kunde inte heller fokusera, tänkte på allt annat än att rida. Så själva känslan är bortstruken, men Amadeus kämpade på bra ändå.

Men det bästa av allt var att han hade inget sår i munnen! Ändå var jag lite hårdare i handen än vanligt :/.
Så aldrig mer rida med bett när jag är stressad inte heller träna på banan, då allt skiter sig x).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0