Dagens ridpass

Blev aldrig bommar då halva banan var upptagen med lite hoppning.

Till en början var han riktigt jobbig, ena stunden fin sen kunde han vända och sprang med huvudet högt.
Efter lite travande och jag hade sätt mig ner så gick det super bra, dock var han såå otroligt seg!
Gjorde mest skänkelvikningar då han tog dom ganska lätt, dock inte i det svåra varvet, körde upp huvudet typ hela tiden sprang lite väl fort, gapade och slängde med huvudet (även om jag inte ens höll i honom ?). Ibland funka även i det svåra varvet, dock lite för lite tväring, men bättre att han flyttar 1 cm i taget ist för att göra som han brukar ;).

I det lättare varvet gick det jätte bra, dock lite segt, men annars ok!

Galoppen tar han jätte lätt, även från ökad till arbets utan att han tappar balansen :D!!!!! Ingen fattar att jag är gladare än någonsin att det funkar så bra med så mkt motgång vi haft!!!
Försökte lite galopp-halt men det gick inte så bra som i onsdags, då han sprang på en del. Fast mot slutet tog han något travsteg och sedan halt ;).
Han var fin i munnen (tuggade dock) men inte så där jätte farligt så hoppas han har den mer stängd än att han tuggar.

Ingen kan nog förstå min lycka, av att vi går framåt! Det gör mig mer taggad till att rida (var ju i en period som jag inte alls ville rida, utan bara pyssla i stallet, jag tvingade mig mer eller mindre ut för att rida).
Amadeus gör mig så lycklig, av att se honom kolla på mig gör mig varm av lycka, han betyder så sjukt mycket<3



Kommentarer
Sofie

du förtjänar all framgång, Saria! <3

2012-03-18 @ 10:52:15
URL: http://sofieeg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0