Tjenare

Giggs red jag ut med Amanda, såg en älg :o ! En tjur som var stooor ;)! Men jag överlevde utan hjärtattack. Han blev lite pigg i galoppen och vill springa fort, ååh han är så himla rolig att rida, direkt jag släpper tyglarna går han från 0 till 100 så sjukt! Såklart är det riktigt kul när det går så fort och med en liiite piggare häst än Amadeus ;)! Amadeus fick ta sig en tur till en vändplan där vi red på sand, det var så mysigt och så tyst! Han kändes fin och jag hade roligt med killen<3 han är så rolig för han taggar alltid till lite extra vid galoppen, han klarar inte skritta normalt utan vill gärna takta när vi kör övningarna med galop, bryta av (trav el skritt) och fatta den andra galoppen . Sen är han så rolig att han fattar själv och fattar själv ny galopp nästan direkt efter vi saktat av ;)! Hade även tur med vädret, när jag red regna det lite, slutade ganska så fort sen öste regnet när jag kommit in i stallet. Hade ingen regnjacka med mig heller ;). Inne i stallet myste vi och ja försökte lära honom lite trick, han kunde buga med lite hjälp och när jag peta på benet skulle han lyfta det och det klara han efter lite tålamod ;)! Han är för söt min lilla underbara ponny<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0