Tisdagen


Fiska lite innan  jag drog hem från Skillingmark. Jag övningskörde hela vägen från skillingmark + några km till enda till Åmot! Första gången på väg med mötande, men klarade oss bra hela vägen hem förutom i en korsning då kunde de blivit krock... Duktigt... 
Åkte direkt till stallet och red två finsar :)
 
Amadeus: Han fick ta en runda i lite skog, fick lyfta på benen och tänka lite. Sen kom vi till grusvägen så blev det lite galoppträning, ta lite lättare samlad och bryta av till trav och fatta ny, det klara han ganska bra lite svårare åt vänster! Var ute i 1 h och 40 min :)! Min fina kille<3
 
Giggs: Han kändes mer avslappnad idag, gick lite lättare i stadig form och kunde slappna av flera minuter i sträck innan han spände sig och kollade efter dom andra hästarna. Han får något ryck då och då så han kastar med huvudet och får något konstigt steg, så höll han på några gånger men annars var han väldigt lugn och fin. Jobbade bara på volt, det går inte att göra något med han utan att man får hans huvud i mitt x). Så siktar mest på lugn häst innan jag kör på skänkelvikning och galoppen. Han klarar inte riktigt galoppera utan ska bara gå på sidan el gå vääldigt fort. Så måste först fixa till en lugn trav innan jag tar galoppen! Sen måste jag trava honom en hel del då han blir lugnare än i skritten, i skritten går han bara på tvären å kastar med huvudet. Dock har han inte direkt tappat någon kondis då han inte knappt blir svettig eller blir anfådd så det är ju bra! Nöjd med Giggsen idag<3
 
Bild på mig och Giggs någon gång under vintern, ser jätte tjock ut, men har faktist tjock ridväst + tröja och jacka över de x).  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0