Giggs

Han fick jag hjälp med att borsta för att komma ut fortare - han var täckt med lera.. Amanda var redan klar med Moster så var lite stressad. Giggs blir bara bättre å bättre. Han var avslappnad i början, Moster kunde även försvinna ur synen utan att han stressade upp sig. Skönt! Traven var han jätte fin! Han galopperad bra , han galopperade rakt! Dock så gick de fooort och han ville inte sänka huvudet utan skulle ha huvudet vid mitt ansikte.. Rädd var han för lite små grejer, inte konstigt när han inte blivit riden ut på, på flera veckor. I sista galoppen släppte jag honom lite, ååh vad han ökade, så himla kul! Han kan gå från 0 till 100 på några sek typ ! Sen bytte han galopp på kommando, dock var det i en sväng, försökte med det tidigare under passet men då var han så uppjagad så han fatta inget typ.. Varför ja försökte var att han hade korsgalopp, men eftersom han inte var med på mina noter så fick han ha korsgalopp. Sen är Giggs lugnare i stallet, han gnägga inte när han blev ensam i några sekunder utan blev lite spänd men inget mer. Härligt! Hoppas att någon gång kunna ta in honom själv utan att behöva ta in en extra häst som sällskap!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0