Gick som de gick

Red på gräset vilket gick sjukt dåligt, Amadeus var duktig men kunde inte koncentrera (?) sig pga alla klägg/bromsar var som en farm runt oss så han gick och skakade med huvudet och ville bara slå bort klägg/bromsar som satt i ansiktet med frambenen. Så gav upp ganska snabbt, men mellanåt så var han riktigt fin, men då red jag sämre , då jag höll på med att jaga de små monstren som satte sig på hans hals... Imorgon så ska jag upp tidigt, ät lite gröt vänta ca 30-40 min sen så springer jag till stallet för att först rida Amadeus och sen ta och rida Giggs på gräset, då han haft hovböld och ska nu sättas igång lite försiktigt , denna vecka ska han bara ridas på gräset så hans hov "växt" klart :)! Jag blir den som rider igång honom, så ska rida honom varje dag (förutom tis å lör), ska bli kul faktiskt när jag ändå hela dagarna framför mig så kan först mysa bra länge med Amadeus och sen mysa lite med Giggs :)! Så rider barbacka på båda, orkar inte sadla x)! Har ridit barbacka hela lovet förutom några dagar första veckan, känns mycket bättre än med sadel! Så vi får se om jag har ramlat av Giggsen ...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0