Duktiga pollar idag

Amadeus red jag ut en stund på, ca 1 h! Vi red över stora vägen (2 filig väg, så extra bred väg), så vi fick trava över asfalten då dom kommer fort och där jag går över är det ett litet krön typ. Vi galoppera i vattenpölar, så sjukt kul! Tror inte Amadeus uppskattar de så mycket, men han får överleva ;). Vi galoppera i en nerförbacke som vi inte gjort på 100 år, men en gång grej kan han ju inte dö av. Jag skrittar alltid i nerförsbackar, även om den sluttar lite, och kanske är 2 meter långt! Så han vet om det så han saktar alltid av när det sluttar lite neråt. 
 
Giggs fick gå på gräset, Moster höll Giggs sällskap så han var lugn idag. Han har svårt i höger varv, allt krånglar där. Som tur är så är höger min starka sida så är lite lättare att rida till honom. Idag satt jag även ner i traven och han slog inte upp huvudet en enda gång då! Fick till honom lite mer då så han blev faktiskt fin (alltså typ unghäst fin). Eftersom han var så lugn idag så skulle jag prova lite galopp, han blir lite hispig och kastar med huvudet och galopperar bara på sne... Så får vänta med galoppen lite till, den funkar inte än. Han blir för jobbig att rida och tar ett tag innan han kan slappna av igen. 
Fick nästan några smällar idag ingen, även med martingal. Rider med hacket på han oxå. Han är lite jobbig i munnen med bett när han håller på x). Så är snällare mot han oxå!
 
Kärlek är ordet<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0