Dagens korta ridpass

Igår red jag ut en liten kortis då han ömmade fortfarande lite så blev en lite skritt tur, ca 40 min. Trava och galoppera på gräs. Idag så red jag ut med Amanda, va ett tag sen nu! Vi red först en tur i skogen innan vi kom på en väg, just för att inte behöva gå ner och förbi Giggs som stod ensam i hagen, eller med en liten shettis, men den direkt räknar han inte som sällskaps häst - hela flocken måste va med annars gnäggar han (dock kan Amadeus lämna utan massa gnägg) Så när vi kom ut på väg så börja vi trava, Amanda försvann och Amadeus fick värsta steget och trava på som bara den, gick på tvären å lite sånt . Så söt! Sen så vände vi så tog vi lite galopp, och Amadeus bara bocka å bocka hela galoppen- tror han nästan aldrig bockat så mycket och så långt på alla åren jag haft honom! Han huvud mellan frambenen så hade endast tyglarna att som jag kunde hålla i! Och jag bara åkte längre å längre fram, (red barbacka) men som tur är så bockar han ju inte högt så kunde hoppa bakåt med sitsen så kom jag rätt igen! Så höll vi på ett tag säkert 100-200 meter och jag satt bara å skratta, fort gick de också! Han var lycklig, han gjorde glädje språng, inte för att få av mig utan mer av lycka! Ååh vad jag blir glad när han gör så, händer ju sjukt sällan så är så glad att han också kan om han vill! Imrn blir de uteritt igen, själv el med Amanda vet ja inte än. Får vi se imrn, om jag rider själv blir det fokus på skänkelvikningar i galopp och trav. Snart hoppas jag på att dra till Norra Mon för lite träning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0