Bad boys

Jag blev såklart försenad med min springning så fick typ springa som en tok till stallet, nu tog det ca 25 min. Så hade typ 7 min med att hämta hästen (som tur va stod i skogen) och ta upp honom till stallet! Sen har jag även på morgonen legat ute och solat ca 2 timmar, men syns det något då- NEJ! Amadeus fick som sagt vila idag då han ofta blir lite ömfotad vid skoning. Det märktes när vi gick ut på gruset att han ville gå i gräset. Jag var i stallet ca 4 h lite mer, och väntade på alla hästar som blev skodda, då passade jag såklart på att mysa med Amadeus. När Amadeus blev skodd så verkligen stod han och sov, hela huvudet hängde i grimman. Borstade gjorde jag lite, känns så onödigt att borsta när han inte är det minsta dammig (om han blir dammig så rycktar jag till det blir borta x)), dock borsta jag honom bara för han skulle ha lite gött'! Värsta som jag vet är en dammig häst, om jag ser att Amadeus är dammig som inte direkt går bort får ja ångest, måste ha honom helt ren! Men tur är så har jag en sjukt bra rycktborste så händer sällan han är dammig, jag kommer inte ens behöva tvätta honom då det inte finns lort att tvätta bort x). Finns dock lite lort/fett på rumpan men det är mer för att skydda mot kyla, regn m,m. Dock syns det inte om inte kollar efter det. Nu kollar jag på Bad Boys 2, därav rubriken ;) Finaste Killen Som Betyder Så Sjukt Mycket För Mig <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0