Amadeus & Giggs

Amadeus såg inte helt klok ut när jag kom till stallet, lera från topp till tå, han har inte vart så lerig på hela året. Värsta av allt så var Giggs ännu värre. Så fick bli att borsta Amadeus läänge för att försöka få bort det mesta damm, sen så red jag och fick borsta länge efter så glänste han nästan som han brukar... Fick seriöst dåligt samvete med att vart borta från honom 2 hela dagar, kände mig taskig. Bättre blev det inte heller när han knappt kolla åt mig när ja kom... Kärleken till grabben är såå stor<3 Amadeus försökte ja rida lite dressyr på, men underlaget var inte bra- det är blött och sluttar lite... Så blev riktigt förbannad på mig själv, jag kunde inte rida utan spände mig och Amadeus var bara väääldigt kort i steget + spänd. Så tog en tur över skogen, så han fick galoppjobba lite även om den funkar bäst! Samlad galopp, bryta av, fatta den andra galoppen , så höll vi på hela tiden. Traven kändes bara bläää, seg, hängig å allmänt jobbig. Bättre att satsa när jag åker till ett bra ridbana. Så skippar dressyr tills det åtminstone torkat där jag rider, men nu finns det ju inte ens sol el värme bara regn eller molnigt. Så torka upp kan väl jag bara glömma. Vart är världen på väg egentligen? !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0