Tömkörning

Ist för att jag red så tömkörde jag, kom på att jag inte gjort de på länge nu. Tömkörde i grimma som vanligt.
Han var superfin från början till slut :D! Gick i stadig form nästan hela tiden, drog  upp huvudet ibland. Jag sprang bakom Amadeus när han trava en hel del idag så jag var helt död typ ;). Han var så fin i traven, mycket finare i traven än i skritten.  Försökte gå bakom idag igen, men det gick inte så bra ;).
Någon gång i mitten så lekte vi lite (visste allstå att de skulle komma en till i ridhuset och vi var själva för stunden), han lyser verkligen upp även om han ser skit sur ut x).
Hade lite kraft som belöning när han gjorde som jag ville m,m. Allt funkar med lite godis ;)
Så där sprang vi runt i ridhuset som konstiga filurer, bockade  gjorde han lite grann och var påväg till att ställa sig ;), Så kul tyckte han de va :D!
Sen kom Lina (som kom in i ridhuset med sin ponny), så då blev det att fortsätta på tömkörningen :)
Han gjorde en helt perfekt sluta i vänster varv! I höger varv klarade de han inte riktigt, öppna går inte riktigt än, för han går in mot mitten när inte jag har skänkeln där x)
Nu ska jag äta lite mat ;D
Så lyckat går det för mig när jag vill stoppa i endast grimma och grimskaft (grimskaften är så när man brukar leda en häst), och Amadeus vill äta gräs - alltså han går dit han vill  ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0