Tömkörde idag

Idag var jag i stallet runt två för att hjälps Ebba last träna sin stora pålle. Efter ca 1 timma gick hästen på efter många försök ;). Jag stod inne i transporten och mata henne och jag ledde även in henne. Sen så bet hon mig hårt i fingret så nu har jag en blånagel som gör ruskigt ont :o!

Sen tvätta jag Amadeus mugg, den är pålägg mot sämre tider igen.. Så nu ska han få stå med jodopax omslag i några dagar och se om det blir bättre, orkar verkligen inte med muggen längre... Så jobbigt att det aldrig försvinner heller. Så därav så får han stå med jodopax omslag ;).

Sen tömkörde jag en riktigt pigg Amadeus! Var på så kallade traktor plan och där var det typ blankis så jag fick lite problem när Amadeus ville springa fort!
Han gjorde en så sjukt fin öppna i det lättare varvet i trav :D! När vi gick hem försökte jag göra öppna i det svåra varvet vilket blev pannkaka av allt. Han gick bars över mig hela tiden och när han väl gjorde en öppna tvära han alldeles för mycket.

När jag var honom i stallet tog jag ett spö och vi gick ut tills det funka! Jag hade spöt till att han inte skulle gå över mig! Sen efter det så gick han kanske 10 meter i fin öppna :)! Då gav jag mig!

Amadeus ben idag och en tid framöver:
(på ena benet är det längre ner, det är just för jag satte bandage under kotan och för att vara helt 100 på att den sitter kvar linda jag även :))



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0